Hikos: een ondersteuning voor de tandarts
Hikos heeft als primaire doel het versterken van de patiënt, maar wil daarnaast óók graag de tandarts ondersteunen. U kunt Hikos zien als een extra ‘tool’ in handen van zowel de patiënt als de tandarts. Onze dienst is een aanvulling op bijv. keuzehulpen, folders en online informatie. Het hele palet is erop gericht dat de patiënt zich beter geïnformeerd voelt. Hikos wil bijdragen aan het Samen Beslissen in de spreekkamer.
Patiënten kunnen terecht bij Hikos:
Na een diagnose
U heeft een diagnose gesteld bij een patiënt en de patiënt wil daarna graag uitgebreidere informatie. Denk hierbij aan mondbranden, kaakgewrichtsklachten, aangezichtspijn, lichen planus of (majeure) aften.
Voor hulp bij Samen Beslissen / coaching
De patiënt twijfelt over het wel of niet laten uitvoeren van een tandheelkundige behandeling. Een gesprek met een onafhankelijke kaakchirurg kan helpen. Denk hierbij aan patiënten die twijfelen over extractie van verstandskiezen of vragen hebben over het al dan niet plaatsen van implantaten.
Voor een goed gesprek
De patiënt heeft een complicatie ondervonden van een tandheelkundige behandeling. Naast de uitleg van de eigen tandarts, kan een goed gesprek met een kaakchirurg hem of haar geruststellen. Daarnaast kan de kaakchirurg patiënten met angst voor een tandheelkundige of kaakchirurgische behandeling op hun gemak stellen tijdens een goed gesprek.
Ontdekken hoe Hikos in de praktijk werkt?
Dat kan! Op dit moment loopt er een pilot in verschillende tandartspraktijken. Wilt u meer weten? Neem contact met ons op.